Support I Handla Enkelt Online Hos Oss I Online Sh

 

Beställa

Är du också ny när det gäller att handla från nätet? Ingen fara, vi är alla nybörjare någon gång! Här har vi tagit fram en liten steg-för-steg-guide hur du går tillväga när du vill beställa något från oss. Och skulle du ändå behöva hjälp så kontakta vår kundtjänst på E-mail: [email protected] så hjälper vi dig!

Såhär beställer du: Steg-för-steg-guide:

1. Hitta en produkt du är intresserad av

2. Välj färg (om fler färger finns) och storlek

3. Klicka på ”Lägg till i varukorg”.

4. Din produkt läggs då i din varukorg och du kan antingen gå direkt till kassan där du betalar, eller så kan du välja att lägga flera produkter i din varukorg. Det är bara att klicka i de produkter du gillar så läggs de till i din varukorg. Det är ingen fara, för det är först när du bekräftar ordern många steg senare (se längre ner) som köpet faktiskt går igenom.

5. När du är klar går du till kassan. Här kommer får du upp en översikt över alla produkter du har valt och kan i lugn och ro se över om det är rätt antal, rätt storlek eller om du vill justera eller ändra något i din varukorg.

6. När du har sett över din varukorg är det dags att gå vidare till nästa steg och du behöver välja leveransmetod

7. Välj frakt med DHL och välj sedan vilket utlämningsställe du vill hämta upp din vara på, alternativt om du vill ha leverans ända fram till dörren.

8. Välj hur du vill betala:

  • Klarna
  • Swish
  • Betalkort

9. Fyll i:

  • Adress
  • Postnummer
  • Mobilnummer
  • Mailadress

10. Kontrollera en gång till och klicka på bekräfta om allt ser bra ut.

11. Nu kommer du få ett bekräftelse-mail om att din order blivit lagd och du kommer få ett mail när ordern är administrerad av oss på New Odd Things. Du får sedan löpande information när paketet har skickats från oss så du kan spåra det.


Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Kontrollera gärna din skräppost, annars ber vi dig att vänta 24 timmar innan du kontaktar oss så att vi kan se över vad som hänt.

Jag gjorde fel när jag beställde, kan ni hjälpa mig?
Absolut! Kontakta oss på e-mail: [email protected] så snart du kan så hjälper vi dig.

Min vara fanns i varukorgen men tog sedan slut, varför?
Vi reserverar inga varor i varukorgen, därför kan någon annan tyvärr ha hunnit före och beställt samma vara innan dig.

Varför står frakten med fast beställningen är över 599 kronor?
Testa att först att starta om din webbläsare. Annars kontrollerar du din orderbekräftelse och är det fel även där så kontakta oss så ska vi kika på vad som gått fel.

 

Betala

Var är min faktura och hur skickas den?
Du får din orderbekräftelse via mail direkt efter du gjort ditt köp. Beroende på valt betalsätt skickas fakturan till dig på olika sätt.


Jag har returnerat varor, skickar ni en ny faktura?
Det är alltid viktigt att du betalar din ursprungsfaktura enligt de villkor som gäller för valt betalsätt. När vi mottagit din retur återbetalar vi korrekt belopp till dig så snart returen är hanterad, det kan ta upp till 14 dagar efter att du skickat den till oss.


Varför kan jag inte betala med faktura?
Det är endast företagskunder som kan välja faktura som betalsätt. Vill du som privatkonsument handla mot faktura, vänligen kontakta kundservice på mail: [email protected] så hjälper vi dig.

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Klarna
New Odd Things erbjuder betalning via Klarna och med Klarna Checkout kan du välja mellan att betala direkt med kort eller bankkonto, få varorna först och betala senare, eller att dela upp betalningen och betala lite då och då. Vid detta betalningssätt gäller Klarnas gällande betalningsvillkor som du hittar här Villkor med Klarna.

När den inkommande betalningen har bokförts hos New Odd Things, skickas leveransen till dig. New Odd Things tar ej ut någon extra avgift då du använder denna betalningsform.

Vid försenad betalning påförs en påminnelseavgift på 60 SEK som debiteras av vår samarbetspartner Klarna.

Swish

New Odd Things erbjuder även betalning via Swish. När du genomför ett köp på en enhet som har Swish skickas betalningsinformationen direkt och du behöver bara godkänna köpet och signera det med Mobilt BankID. När den inkommande betalningen har bokförts hos New Odd Things, skickas leveransen till dig. New Odd Things tar ej ut någon extra avgift då du använder denna betalningsform.

Kort

New Odd Things erbjuder betalning via traditionella bankkort via Stripe. Du behöver ange dina kortuppgifter vid köp och sedan sker transaktionen direkt smidigt och säkert via Stripe.

Faktura

New Odd Things erbjuder betalning via faktura till alla företagskunder. 


Hur sker min återbetalning?
Vi återbetalar alla betalningar från dig utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning. Vi använder oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning när vi gör en återbetalning till dig. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna.


För fullständig information, se våra Köpvillkor.

 

Leverans

Var är mitt paket?
När din beställning skickats får du ett mail där du kan följa ditt paket. Du får också ett SMS eller en avi när din beställning kommit fram till ditt postombud/brevlåda.

Jag har inte fått något leveransbesked?
Du får alltid ett mail när vi har skickat din beställning. Om du inte fått något mail inom vår utlovade leveranstid så kontakta kundservice för då är det något som gått fel.

Det saknas varor i min beställning, varför?
Så ska det inte vara. Ibland kan det tyvärr gå fel när vi plockar dina varor och vi hjälper dig gärna direkt, kontakta kundservice så löser vi det.

Jag har fått fel vara, hur gör jag?
Inte okej, vi hjälper självklart till! Kontakta vår kundservice så rättar vi till misstaget.

Kan jag bestämma leveransadressen?
Vi använder oss av DHL som distributör och du kan själv välja vilket postombud som passar bäst för dig att hämta ut paketet hos. Du kan också välja att få din leverans hem till dörren.


Erbjuder ni expressleverans?
Nej det gör vi inte för tillfället, men skulle det bli en stor efterfrågan kring expressleveranser från våra kunder kommer vi se över möjligheterna att erbjuda det i framtiden.


Kan jag bestämma vilket postombud jag vill ha leverans till?
Ja, absolut! Dock endast de i närheten av ditt postnummer, du ser vilka du kan välja i kassan.

Vad erbjuder ni för leveranssätt?
Vi levererar med DHL enligt nedan:

Standard
Leveranstiden är 1-5 vardagar och du får din beställning till ditt postombud. Fraktkostnaden är 49 kr, fraktfritt vid beställning över 599 kr.
Hemleverans kan du också få, då är fraktkostnaden 105 kr, fraktfritt över 1500 kr. Leveranstiden är densamma, 1-5 arbetsdagar.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut ditt paket utan att meddela oss blir du debiterad 150 kr. Kontakta vår kundservice om du ångrar ditt köp, vi hjälper dig gärna.

För fullständig information, se våra Köpvillkor.

 

Byte och retur

Kan jag byta till en annan storlek?
Absolut! Använd bara den bifogade retursedeln som medföljde din leverans, fyll i retursedeln så komplett som möjligt och ange vilken annan storlek du önskar och bifoga den tillsammans med din retur så skickar vi dig rätt storlek. Och det är enkelt att använda den medföljande kundreturlappen som är enkel att klistra på returemballaget. Glöm inte att du måste lämna in returen till ett postombud och spara kvittot för inlämningen så det går att spåra paketet.

Kan jag byta till en annan vara?
Nej, tyvärr. Du kan endast byta till en annan storlek. Vill du ha en annan vara får du göra en ny beställning.

Har ni fått min retur och önskemål om byte?
Du får alltid ett mail när vi har fått din retur, det kan ta upp till 14 dagar.

Vad händer om den vara jag vill byta till är slut?
Då kommer vi tyvärr inte kunna skicka någon ny vara och du får pengarna tillbaka.

Kostar det något att göra ett byte?
Du betalar för din retur som kostar 59 kronor. Däremot betalar du ingen ny fraktavgift när din bytesvara skickas ut till dig.

För fullständig information, se våra Köpvillkor.

 

Reklamation

Jag har fått en trasig vara, hur gör jag?
Så tråkigt, vi vill alltid att våra varor ska vara i perfekt skick. Kontakta vår kundservice på mail [email protected] så hjälper vi dig.

Min vara har gått sönder efter användning, hur gör jag?
Du har alltid rätt till reklamation om en vara är skadad eller felaktig. Kontakta vår kundservice på [email protected], så hjälper vi dig.

Vad händer när jag skickar in en reklamation?
Vår reklamationsavdelning gör en första reklamationsbedömning och du får ett mail när reklamationen är klar. Sedan är det bara att returnera den felaktiga varan till oss genom att använda retursedeln samt kundreturlappen som medföljde din leverans. Om vi har några frågor så kontaktar vi alltid dig.

Behöver jag betala något när jag skickar tillbaka en felaktig vara?
Absolut inte, vi står för alla kostnader.

För fullständig information, se våra Köpvillkor.


Kontakta oss

Hur kommer jag i kontakt med er?
Kontakta vår kundservice på mail [email protected] så hjälper vi dig. Vi har som ambition att svara så fort vi bara kan men svarar alltid inom minst 48 h. För att underlätta hanteringen är det bra om du anger ditt problem samt ditt telefonnummer så kan vi ringa upp dig för snabbare hantering.